Time



18.00 ska svärmor/farmor hämta mig & Toker
utanför våran koja.
Problemet är bara att jag är super stressad 30 minuter innan fast vi är helt klara,
jag klarar inte av att komma i sista minuten och stressar
på oss våra kläder för att skynda ner de 48 trappstegen ner.
Men varför liksom ?
För där ner 15 minuter innan avtalat tid står vi i regn & väntar.
Blir så trött på mig själv att jag alltid måste vara tidig,
jag känner mig försenad om jag kommer exakt på avtalad tid (!)
Sjukt.. förmodligen!
Enda gångerna jag i princip varit sen var väl när man gick på högstadiet
och satt hemma med svetten rinnandes & blicken stirrandes på klockan,
´måste hålla mig måste hålla mig´
Skit tuff som man var (!?) så fick man absolut inte komma i tid,
det bröt liksom mot alla oskrivna regler ang medlemskapet..
ungefär !
Så 5 minuter senare än andra skulle jag & mina bästa vänner inta skolgården med
våra platåskor och bara äga skolan tomma gård efter alla som sprungit in på lektion.
´Måste visa mina nya platå.. lalala´
Våra piercade näsor skulle självklart peka uppåt ,
vilket aldrig va något problem för mig då min är så spetsig att jag kan extra jobba som lilla my om jag vill.
Egentligen var det väl mest vi som tyckte vi var coola,
och så här i efterhand kan man ju tycka att det är skit töntigt.
Alltså aldrig omedvetet försenad..

Min tid är dyr !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0