I min fantasi ..

Milo har varit sjuk,
är fortfarande inte helt 100%
men det hjälps inte.
Galen unge som river & sliter i allt han kommer åt,
kryper efter mig och skriker & drar mig i benen.
Rastlös med andra ord,
så idag blev det en mycket påpälsad liten promenad så vi fick andas ny luft,
det sägs vara nyttigt !
´Åååå så skönt det var´
Halt under fötterna när skorna nuddade alla frostiga löv som brydde marken,
rök ur munnen utan att röka & skinande sol.
Det är höst i det allra mysigaste laget & precis som det ska vara!
Kan inte låta bli att dagdrömma när solen nuddar ansiktet och jag blir
tvungen att kisa för solen är i ögonen.
Idag valde hjärnan att drömma om ett stort hus,
ett vitt hus med minst 6 rum&kök,
enplan eller övervåning,
stora och luftiga ytor &  en fotbollsplan till uteplats.
´Jaaa så går mina drömmar´..
Jag vet ju redan nu hur jag skulle inreda alla rum,
allt är planerat in i minsta detalj.
Ett jätte stort garage ska också finnas på min tomt,
där det ska få plats 2 bilar & 1 båt (!),
hellst ska det finnas lite plats över ändå..
Där det ska finnas sköna fotöljer,
kylskåp som är 50-tals inspirerad med runda hörn- sånt där kylskåp som ser
lite bulligt ut & är alldeless blänkande och där i ska det självklart finnas mass öl.
Det är där det är tänkt att karl´n med svettiga öldrickandes polare ska
hålla hus.
Mekandes, drickandes & sneglandes på almanackan med halvnakna brudar på.
`Drömma kan man ju alltid´
Det dagdrömmarna & framtidsplanerna däremot inte inkluderar
är tegelhus, källarvåning, liten tomt, vägg-i-vägg med grannen, renoveringsobjekt,
det får helt enkelt inte vara nått "som funkar så länge".
All or nothing..
Ordspråket:
My home is my castle,
måste ju ha nån innebörd ?
Nu tillbaka till verkligheten & blöjbyten följt av träning,
matlagning & vardagsmåsten ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0