Aldrig njutit av tystnaden förut.



Fattar inte att det är klockan som ringer
utan får in ljudet i min dröm & fortsätter sova.
Tillslut vaknar jag av att Mr M pickar på mig,
och då fattade jag ,
aaha väckarklockan som låter.
Gäspaklivaupp-pilla bort sömn i ögonen-släpa benen till solariet-äckelpäckeltvättstuga.

Kaffet är redan bryggt och doftar i hela lägenheten,
svårt att bestämma mig för vilken av alla mina nya & fina koppar jag ska avnjuta morgonkaffet i.
Lugnt & tyst och mysigt mörkt när jag sitter ensam i vardagsrummet & väntar på
att resten av the family ska vakna.
Suger in en stor nypa lugn luft..
Snart är Cirkus a´la Hedström/Vatanen på B-gatan i full fart
och slutar inte förens sent på kvällen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0