Det blir bättre !



Nu har jag börjat komma in i rollen som mamma
och jag känner mig lugn !
Det låter kanske konstigt men det tar ett tag att komma in i helt nya rutiner.
Från att alltid vara överallt samtidigt och ha tusen saker på
´ToDo Listan´ för att inte bli uttråkad
eller rastlös..
Till att varva ner & andas några extra gånger per minut och bara njuta av livet !
Man vinner inte mer i livet för att man stressar,
däremot missar mycket av charmen om man inte pausar och njuter !

Jag samlar vuxenpoäng ..

Så efter en skön promenad,
nyttig träning
och med ett skinande hem
så slänger jag mig i soffan med Liten på magen och Kompis tätt brevid
och kollar på TV3 play´s
Det blir bättre!
Jisses vilket bra program,
och känslig som jag är så kommer såklart klumpen i halsen lika fort som
lönen försvinner.
Kollade på M Graaf´s historia om både psykisk & fysisk misshandel (!)
Fruktansvärt !
Men att kolla på den super snygga M.G och höra hur stark hon är
är ett nöje !

Det sätter också igång tankarna på en själv..
´Varför gnälla om för lite sömn ,
några exra kilon
eller på dåligt väder?´

Beundras av starka personer
och lever på den energin ett tag..


Kommentarer
Postat av: Carola

maja om Ny dag, nya tag.: hoppas dagen blir bra för dig :) sätt på ett avsnitt av det blir bättre på tv3 play så ska du se att allt känns enklare :) de gjorde jag igår ;)



TACK Maja!! Jag kollade på det här om dagen när det var Ara Abrahamian. Jag önskar jag hade en sån vilja om någonting, ett rejält jävla mål helt enkelt! Det är vad jag saknar. Drivet har jag men dessvärre inga klara mål just nu. Låt oss ha en bra dag, Kramad!

2011-05-24 @ 10:55:56
URL: http://carolavaltonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0