The Devil !


´Vad är marken?´
Jag har lärt mig nå nytt !
Här i lilla Karlskoga säger man ´marken´
om marknaden.
Precis som dom säger i
Emil i Lönneberga.
Det låter ungefär så här:
Maaarken
med dialekt.
När man kommer från Västerås har man ingen dialekt ?
Lite gnälligt sägs de,
men de kan jag aldrig tro!
Jag pratar riks svenska !
Punkt OCH slut!
I vilket fall som hellst var jag på maarken igår
med dom kvinnliga deltagarna i familjen Hedström.
(Och min lilla pissmyra såklart !
Han får räknas som flickdeltagare tills han är större och kan välja själv)

Går i godanro och känner mig vuxen bakom vagnen,
försöker tänka en å annan vuxen tanke !
´De går bra nu`
Tills det kommer tjocka tanter som luktar instängt & cigarettrök
samt smutsiga små bondungar och springer om mig & vagnen
för att tvätnita framför och kolla
på fula fejk t-shirts!!
´Vad i helvete?´
Snäll som jag är så tvärnitar jag med,
varför vet jag inte eftersom jag egentligen vill putta vagnen hårt
så den studsar på deras hälar och river upp dom!

En snäll ängel sitter på ena axel´n och en djävul på andra..
Den goda tar över hur det nu kan komma sig ?

Kommer hem till Mia för att grilla och mysa
då tanken slog mig att jag ångrade mig att jag inte körde på folket (!)
´Ren & skär ondska?´
Förhoppningsvis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0