Både Milo & mamma har kolik..




Gårdagens lunch var inte som det brukar,
vid vårat bruna köksbord
utan det blev hämtmat och sen satte vi oss
vid vattnet.
Jag åt min underbart goda Ceasarsallad
från McD !

Småsaker i vardagen gör att energin stiger.
MysLunchen behövdes då kvällen
blev allt annat än mysig!
Skrik→Gråt→Utmattning.
Liten Milo har kolik och Mamma Maja är skör..
Resultat ?
..........



Det gör så fruktansvärt ont i mitt mamma hjärta
när världens finaste lilla krabat
har ont och skriker sig blå i ansiktet!


´Finns inget att göra´

Det är då man tackar gudarna för världens
bästa Sambo & Mamma !

Nu har jag blottat mig och känner mig naken..
Men det känns bra..
Det kommer bli bättre ..


Kommentarer
Postat av: Veronica

hej gumman. Stackars stackars er :( kolik är inte att leka med! Men du kommer klara det! Dom tipsen jag har är Minifom, våran bvc rekommenderade 50droppar. Hjälper inte mycket, men lite är bättre än inget. Sen har vi sempers magdroppar, 5 om dagen. Dock tog det nästan 2 veckor innan fom gjorde effekt. Men det blev lite bättre av dom med. Sen så brukar varmt bad hjälpa deras magar lite så det inte gör lika ont. Och sen kan massage hjälpa lite med, enkla cirklar på magen klockvis. Och sen att bära dom på magen. Alltså att det blir ett tryck på magen. Det är dom tipsen jag har, ni har säkert redan hört dom, men om inte så kanske det hjälper någon gång ibland. Det är jätte jätte jobbigt... Men någon gång ska det ta slut, även om det inte känns så. Styrkekramar till er 3!

2011-05-13 @ 04:16:45
URL: http://onkastanka2.blogspot.com
Postat av: TIINA

Gumman! Vet att det är jobbigt. Och man känner sig helt maktlös men det blir bättre! Och du är inte ensam i detta, ta hjälp av alla du kan! Och du vet var jag finns om du vill gnälla av dig, tro mig det kan behövas! Kram. <3 Kian skickar oxå kram.

2011-05-13 @ 08:46:09
Postat av: Anna

Åh vännen.. Det är en stor omställning att bli mamma och det finns inget värre än när dr små liven är otröstliga! Ammar du? Han kanske är känslig mot mjölk! Prova med att utesluta mjölkprod. Vi kör med sempers magdroppar. Minifom funka inte alls på Agnes. Vi mammor är bäst. Styrkekramar till er!

2011-05-14 @ 00:15:25
URL: http://annalejd.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0