Lasagne maraton..





Trött & seg i huvudet slänger jag ihop en Lasagne och kastar in i ugnen,
väntar ut tiden framför TVn.
Sitter lite för länge i den sköna soffan
och håller på att halvsomna när jag känner doften av bränt !
´Vaa fan kan de vara ?´
Sitter med näsan högt och vidgade näsborrar för att dra in & ut luft
som en nosande gammal hund,
men kommer ändå inte på vad det kan vara och jag tror jag hamnar i mitt eget
koma ett tag tills..
Hjärncellerna bestämmer sig för att börja fungera igen och jag kommer på att
jag har mat i ugnen !
I panik hoppar jag upp ur soffan och springer i 100km/h till köket,
smidigare och snabbare än någonsinn under min tid som flipperkula,
och tar ut min SVARTA lasagne !
´Nääääääääää´
Blir arg & ledsen som vanligt.
Men känsligheten ska inte få ta över min själ längre så jag bestämmer
mig för att ta bort det svarta och låsas som inget hänt !
´Näämen vilken fin & perfekt lasagne,
kan ju nästan tro att jag är Italienare om jag får säga de själv.
Den bli perfekt till lunch imorgon´




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0