Busserfarenheter


Konstaterar att det bara får plats en vagn på bussen mot stan,
väntar en&enhalv timme på nästa !

Nästa gång jag ska åka med bussen
fast åt andra hållet..
Får jag syn på en gubbe som har så mycket packning att han  får
ta hälften av väskorna och ställa en bit bort,
gå tillbaka och ta resten (!)
Mitt hjärta går sönder..
Självklart springer jag fram till honom och frågar om han vill ha hjälp,
gör man inte de?
Hör inte det till vett&etikett?
Hjälper honom en bit tills jag själv springer mot mitt mål!
Men vad är det för fel på folk som bara kollar och inte ens erbjuder sig sin hjälp ?
Är den för dyrbar ?

Hans tacksamma ögon & snälla leénde gjorde nog mer för
mig än vad jag gjorde för honom !!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-11 @ 13:42:59
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0