Slöjd, Besök & Skvaller !



Idag var det syjunta a´la Maja & Ego med
löpande katt som sällskap..
Trodde jag !
Plötsligt när jag ligger på tyget med nålar i munnen
för att mäta ut rätt mått så plingar det på dörren!
´Vem kan det vara?´
Inte tomten..
Inte påskharen..
Utan där bakom dörren på 3:e våningen i hus 29
står min lotsas Pappa !
..Vilken rolig överraskning..

Känner mig oövervinnlig
som jag alltid gör efter att ha träffat nån familjemedlem
och bestämmer mig mer peppad än innan att verkligen
sy klart krypets täcke & kudde.

Tråd överallt-Maskin som kör på som ett ånglok-
Och en bortspungen sax mellan varven..

RESULTAT:


Efter att ha lekt syslöjds lektion ett litet tag
slängde jag på mig en stor mössa
och kastade mig ut i snön som en flipperkula och mötte
upp 2 av mina favoriter !

Skvaller-Skratt-Planer..





Kommentarer
Postat av: Anna

Det vart ju jätte fint Maja! Du är duktig du!

2011-01-05 @ 21:26:15
URL: http://honsomvillveta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0