Envishet & fråga chans-leken..


Sex and the City:
´..Om han verkar för bra för att vara sann
så är han förmodligen det..´


Tvekade aldrig på mina känslor men
kunde samtidigt brottas med rädslan för förhållande..
Eller bekvämligheten med att vara singel.
Är han verkligen så där bra ?
Om jag inte tar han nu,
tar nån annan han då ?
Ska jag ?
Ska jag inte ?

Sitter i bilen från Karlskoga till Västerås
och funderar..
Ååå funderar..
Tänker så mycket att jag tillslut har trasslat in mig själv i mina egna tankar,
hur kommer jag ut nu då ?
Blir lite små svettig och ber Mike stanna efter vägen nånstans i Örebro,
hoppar ur och ställer mig brevid den svarta faran och röker nog den godaste
ciggen någonsinn.
Brottas med min rädsla samtidigt som jag slåss med mitt ego.
´Vad äre för fel på mig ?´
Kommer på massa fel men inget som direkt har med saken att göra så jag bestämmer
mig för att dra fram den tuffa bruden som jag egentligen är och puttar
ut den lilla & blyga flickan i vägen !
Stammar och mumlar nått om att jag visste vill bli tillsamans med Mike
samtidigt som jag tänker på att det inte längre bara kan handla om mig
och att den spännande katt-och-råtta leken är över,
och att det nu ska handla om ömsesidig respekt och empati.
´Ok let´s do it´
Jätte glad för min skatt som jag precis fiskat upp
men..
Kom och tänka på att Mike en gång sa att det skulle bli han & jag i slutändan,
för att han alltid får som han vill !
Tss tänkte jag !
Not this time !
Jag blir aldrig intresserad av nån och låter aldrig nån ha rätt..


För första gången (!) fick jag lägga mig och låta nån annan ha rätt !
Det var då jag verkligen kom på att
det är här var helt rätt kille !
 Och idag exakt 1 år senare är jag gladast
över att jag svalde min stolthet och envishet
och blev tillsamans med världens bästa kille !







Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad sött!:)

2011-01-14 @ 01:35:48
URL: http://thesanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0