Min egna enmans-orkester !



Någonstans mellan 04.45-05.00
i vårat mörka sovrum
händer det nått..
Katt-Kompis har fått spel
och tar sats och hoppar jämnfota med alla tassar och landar i mitt
ansikte.
2-3 kg svart Dampkatt på min kind !
Jag vill skrika och börja gråta,
men kommer snabbt på att hon då skulle fatta att jag var vaken och då
är det kört.
Lotsas sova vidare..
10 sekunder senare springer hon race i sängen och målet var tydligen
att sätta sina klor i mina tår !

´Hurra Kompis !
Du vann !´

Får mitt vanliga Maja-utbrott och skriker !
Mike är på väg ut till bilen för att
få lite lugn och ro på jobbet och slippa dårhuset ett tag..
Och säger lite försiktigt åt Kompis att sluta,
lill-kissen slutar på en gång
och tassar ut i hallen för att säga hejdå !

Mike hinner knappt stänga dörren
förens Kompis börjar skrika & jama efter honom!

´Äre så hemskt att vara kvar med mig ?´

Är jag ensam i min Enmans-orkester
mot resten av invånarna på
Bregårdsgatan ?

Lägger försiktigt ner huvudet i sängen
och slutar andas
i hopp om att det ska tros att jag är död !
SÅ JAG FÅR SOVA !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0