2011-12-15



Helt makalöst hur en liten kille som Milo kan ha sån energi,
han leker, busar, gör hyss & skrattar från tidig morgon
till kvällen,
nonstop.
Endast nån mat & vilo-paus men annars är det full fart.
Kan inte låta bli att le åt det lilla livet,
MEEEN..
vissa dagar är man slut som artist,
som medmänniska & mamma.
Ungefär som idag.
Det liksom är slut på energi och jag är allmänt trött, yr & slö.
Vilket givetvis inte hindrar min virvelvind till unge.
Far fram och tillbaka,
river i sladdar- jag säger ajaj!
Kryper och sliter ur alla blöjor ur korgen- jag säger ajaj & plockar upp blöjorna som pryder hela lägenheten,
när jag har miljoner blöjor i min famn hör jag katten fräsa & låta- säger ajaj och lyfter bort Milo..
Så håller vi på heeeela dagen lååång.
Tillslut bestämmer jag mig för att strunta i att säga ifrån och låter katt & unge slita i allt, stöka till
och låta som två rovdjur..

Lilleman somnar utmattad (!) katt gömmer sig (!)
Och jag, BARA JAG slänger mig i det mörka vardagsrummet med vaniljljus,
chai greente och elsas värld !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0