Vad skulle jag göra utan henne ? :)




Kungen har fortfarande feber och har gått från seg & trött
till gnällig & skrikig!
Hurray!
Så efter en morgon som kändes som den oändliga historien
blev klockan äntligen eftermiddag och vi begav oss hem till A,
´Long time no see´
Möts av vackra blommor som bara var till mig.
´Vilken lyx´
Energin påtankad och jag känner mig som en duracell-kanin,
Snackar fortare än en sportkommentator
som resulterar i muntorrhet så jag låter som en gammal smackare.
Botmedlet på det blir mer kaffe.

Kaloribomb→Koffein



Mörkret faller på och det börjar dra ihop sig för
hemgång för att ta kvällen.
Hinner inte mycket mer än att sätta blommorna i vatten och vända ryggen till
för att ta ur kungen ur bilbarnstolen,
när jag hör ett mycket spännande ljud ..
Vänder mig om och ser till min förvåning (eller?) att Kompis varit vid blommorna för att
inspektera, lukta & smaka.
Dom fina blommorna som prydde mitt köksbord ser nu ledsna ut när
dom ligger halvvägs ner mot stolarna med över 1 Liter vatten droppandes ner på golvet(!)
´Hur kan det vara möjligt ?
Det är frågan ?´
Känner mig som Cinderella när jag knådar golvet för att få upp allt vatten
på kortast möjliga tid medans katt-dåren leker runt i vattnet
samtidigt som Milo har vaknat i stolen och skriker som en besatt!
´Hakuna Matata gööör att man blir glad´

Ge Kompis massa godis så vi blir bästa vänner så hon låter mig vara ifred..
Ge Milo massa Banangröt så han blir trött och somnar..
´planerat in i minsta detalj´






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0