Inte som andra dagar



Alla dagar blir lätt ganska lika när man
är på semester och inte befinner sig hemma,
men denna dag..
Denna Torsdag skulle inte bli exakt lika..

Det börjar med att Maja´s vanliga magproblem är tillbaka,
är det inte det ena så är det de andra.
Den här gången kommer det intensiv smärta i några sekunder
för att sedan försvinna,
så höll det på hela dagen.
Vätskebristen skulle självklart också hälsa på och jag känner mig inte
pigg & fräsch.

När dagen har gått & vi precis har ätit middag så ska jag gå tillbaka
till lägenheten för att kissa innan staden kallade
för massa shopping.
Sätter i nyckeln och puttar upp dörren,
sätter i nyckel-grejen för att få ljus när jag får syn på en
stor, svart & äckliga jävla sak som kryper på väggen precis brevid min hand !!
´Äre en kackerlacka?´
Skiter i VAD det var för nägot och smäller igen dörren för att springa tillbaka
till resten av befolkningen för att livrädd berätta vad jag precis skådat!
Med en hel armé beger vi oss tillbaka till våran lägenhet
där det inte syns ett spår av något alls (!)

´De är sant!
Det var nått på väggen !
Jag vet ju vad jag såg!´


Med alla smilandes och Micke som utbrister:
Du hallucinerar !

Från den stunden vågade jag inte gå in i ett rum ensam
och var alltid på toa med öppen dörr oavsett
om vi hade besök av nån eller inte!
Jag tänker inte bli uppäten av nått sjukt äckligt jävla djur.

Vätskebrist som ger hallucinationer eller ej..
Jag såg aldrig mer nått djur inne hos oss !



Min egen lilla kackerlacka ↑


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0