MILO MIKAEL HEDSTRÖM !




Herre Gud !
Tänk att man inte har en aning om vad kroppen bestämt sig för !
Vaknar kl 4.00
Onsdagsmorgonen för att gå och kissa,
upptäcker att de är lite rosa på pappret när jag torkar mig,
tänker inte så mycket mer på de !
Men de kommer mera och jag tar kontakt med barnmorska för att bli lugnad!
BM:
De är nog proppen som gått,
vilket betyder att förlossning kan vara på G om några timmar eller till och med veckor!

Blir inte så mycket klokare av de och fortsätter dagen med allt möjligt!
Känner att jag börjar få lite ont men kan inte avgöra om det är på riktigt eller förvärkar.
(Eftersom jag klarar av att stå på benen och prata när det inte värker så kanske de inte är nått..
Right?..)
Inte förens min telefonkonferans med Angelica har hållit på i en timme
känner jag att de gör ont på riktigt
börjar jag att klocka mina värkar ordentligt !

7 minuter mellan varje värk!
Ska jag åka in då ? Eller vara kvar hemma ?
Överreagerar jag ? Är det på riktigt ?

Micke som är på jobbet ringer och frågar hur jag mår:
-Hur går de ? Mår du bra ? Ska jag komma hem ?
Jag svara att det är 7 minuter mellan värkarna men att han gott och väl kan vara
kvar på jobbet,
det är nog ingen fara !
( Micke är hemma på 2 röda ! )

Skickar sms med Mia som redan är inne på BB
med sin underbart vackra dotter,
hon frågar också hur jag mår !
Förklarar läget !
-Men Herregud Maja !
Det är ju på G !
Du måste komma in !

Det är alltså dags..
Jag ska in till BB och föda mitt efterlängtade barn!

Barnmorskor
Öppen 3 cm
Värkar
Vankar fram och tillbaka i 4 timmar
Öppen 4 cm
(!)
Ryggmärgsbedövning
Borta i huvudet och nästan utan värk i 4 timmar
10 cm öppen
Krysta

Taaada..
Woila !
Milo kom för att erövra världen kl 07.59 2011-04-14

Bakom denna enkla historia kom även lite
frustration, tårar, ilska & lycka !


Den vackraste stunden i livet var den när du kom





Kommentarer
Postat av: Carola

Grattis Maja med familj!! Du är verkligen 'mamma'... =] All lycka till er, du kommer vara en kick-ass mamma ;]

2011-04-15 @ 09:01:54
URL: http://carolavaltonen.blogg.se/
Postat av: Emelie

Himmel och pannkaka vad söt han är :) fina lilla familj,

2011-04-15 @ 09:42:55
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Katja

Grattis till er! Han är så söt! <3

2011-04-15 @ 09:58:17
Postat av: Anna

Grattis till er! Han ar sa otroligt fin <3

2011-04-15 @ 13:51:22
URL: http://annfor.blogg.se/
Postat av: Ellinor-Mamma till Felix

Han är helt underbar Maja!

Grattis till er båda..

Gick allt bra! Tog du nå bedövning!?

Hur lång tid tog de innan hahn var ute från de att ni kom in o blev inskrivna?



Nu vart de massor av frågor.. Kramizzar

2011-04-15 @ 18:47:57
URL: http://ellinortobias.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna

Va skönt att det gick bra och så fort ;) visst är det en helt oslagbar upplevelse att bli mamma. Grattis till lillen!! :)

2011-04-15 @ 20:21:13
URL: http://annalejd.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0