Lila Nagellack !



I Lördags sprang jag runt med Tina i Örebro
och letade efter nå snyggt att ha på mig till
kvällens 30-års fest.
Självklart hittade jag inget eftersom jag verkligen ville ha nå nytt.
Så jag ger upp letandet och beger mig in i dimman av alla
dessa olika mascaror som finns,
vilken djungel!
Bestämmer mig mellan valet & kvalet för en mascara och ställer mig
i den oändligt långa kön till kassan.
Svett & otålighet blandat med osäkerhetskänslor om jag verkligen ska
lägga ner en hel förmögenhet på en simpel mascara?
Står kvar och balanserar på en fot åt gången tills det blir min tur att
lägga upp varan på bänken vid kassan.
I sista sekund innan jag drar mitt kort,
sveps jag av shoppoholic-demonen som dyker upp med jämna mellanrum
och jag sliter tag i nagellackslådan som ligger ungefär 3cm
från mina fingrar.
Och vips så har jag tydligen köpt ett nagellack också,
inte nån söt & rosa nyans utan ett LILA nagellack!
´Hur kunde detta hända?´
Jag somberkligen inte tycker om lila överhuvudtaget,
inte på nån enda grej är de snyggt!
Och nu sitter jag här med mina lila naglar..
´Vilket måste betyda att jag haft Angelica i mina tankar
hela dagen i mitt undermedvetna.
Hur skulle det annars ha kunnat blivit en lila nyans?
Enda förklaringen är att det är hennes älsklingsfärg´
Har min egen smarta järna lurat mig och fått mig att hamna i psykos
och där nånstans i mitt undermedvetna sett en antydan till Angelica och köpt det?

Så nu sitter jag och knappar på tangentbordet med mina
små, korta & lila naglar
samtidigt som jag tänker på en sak som Angelica sa förut:
Spelar ingen roll vart vi än befinner oss i världen eller i livet så kommer
jag alltid finnas med dig !
´Aaa det är tydligt det´

MAJA HJÄRTA ANGELICA



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0