Helgen !


Efter att ha spenderat några
timmar i baren under rockkvällen på Nightshift
går jag hem med trötta fötter för att gräva ner mig i mina täcken & kuddar.
Sen blir det Lördag i vanlig ordning
och det rycker i allas sprit-tarmar så förfesten fixas hos Markus & Tina
för dom som ska ut & dynga ner sig,
själv sitter jag med
baggyjeans, en hel drös med öppnare och en tröja som redan
luktar sprit sen dagen innan!
´Näää jag är inte bitter!´
Springer in på jobbet & kvällen kickas igång,
massa folk & annorluna folk sprids i lokalen
och vips är det fullt!
Fullt av folk/fä & svettpärlor i min panna!
´Kan ännu en gång konstatera att
när spriten åker in
åker vettet ut´
Klockan slår 02.00 och jag jublar!
Klockan börjar närma sig 03.00 och det är bara golvet kvar,
städmaskinen Maja tar på sig att skura
in the middle of the night.
Står med min klibbiga arm för att torka bort svetten ännu en gång
när Johan säger:
Ni behöver inte skura!!
´Nääähä?´
Tar med mig min kompanjon & vapendragare Mike och
vinglar hem på småtimmarna i den råaluften & genom det kalla gräset!
HEMMA!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0