Tant Anna & Farmor Maja!



Efter en lunch med Madde och Emil
träffar vi Malin & co.
Som alltid är Malin snygg,
och den här gången med ett par coola armvärmare i olika färger!
Jag blir alltid så inspirerad av henne och ville självklart också ha såna.
Hon tipsar mig om att köpa tillbehör på Panduro Hobby och gå hem
och sticka!
´Kan väl inte vara så svårt tänker jag´
Mmm..
Fattar inget av saken jag köpte och bestämde mig för att
försöka lära mig sticka på riktigt!
Jag får hjälp av Anna att komma igång,
det tar en lång stund innan jag ens fattar hur man ska göra med ögglor & stickor!
Jävla piller göra !
Inge tålamod överhuvudtaget och jag känner hur irritationen tar över,
som alltid när jag ska försöka med små pyssel & skit !!
Vi ringer Annas mamma Leila för rådfrågning om hur man stickar egentligen
och hur man byter färg!
Anna: Mmm.. Men jag fattar inte riktigt!
Leila: Men säg åt Maja att göra så här....
Fattar du Maja?
Maja: Hmm.. Näää de gör jag inte!
Leila: Ni blondiner borde vara med i lokaltidningen !
Gör ett tappert försök igen,
går till en början bra..
men skiter sig snabbt !
Sliter bort stickorna & repar upp allt för att tillslut linda in garnet igen !
Skit sur & irriterad att en så enkel grej kan vara så jävla svårt för mig !
´Vad äre för fel?´

Som tur är att Leila ska sticka dom åt mig !
Tack Gode Gud!!




Kommentarer
Postat av: TIINA

Heja mamma Leila! Hon är bäst!! :)

2010-10-19 @ 17:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0