Socialtbehandlingsarbete!



Skulle man kunna släppa jobbet en Fredag eftermiddag när man ska hem på helg
när man vet att det ligger en kvinna på hemmet och skakar av rädsla
för att hennes man ska hitta henne?

Kan man vara proffesionell och inte blanda in för mycket känslor
när man ser en misshandlad liten pojke med gråten i halsen?

Hur hård & "rättvis" kan man vara mot den 15 åriga flickan
som hamnar snett och tagit för mycket droger,
blivit sexuellt utnyttjad
och totalt skiter i allt ?

Jag tycker det är spännande att läsa om såna
sociala problem i samhället.
Jag skulle verkligen vilja hjälpa den som behöver hjälp..
Men klarar man av att jobba med sånt ?

Kanske lika bra att jag håller mig bakom baren..
Där jag hör hemma !





Kommentarer
Postat av: Katja

Du kommer klara det! <3

2010-10-26 @ 11:24:25
Postat av: Maja

Hoppas :) Men du.. Vi måste trääffas snart <3

2010-10-26 @ 13:26:29
Postat av: emelie

svar: julen är snart här. bara o börja i tid! ;)



and hey. satsa på de yrke du drömmer om.. inte vart du tror dej hör hemma ; )

2010-10-26 @ 14:49:07
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Katja

Jaa verkligen! När ska du komma "hem" då? <3

Ring mig när du har tid!!

2010-10-26 @ 15:33:18
Postat av: Jannica

Gumman här har du all infoprmation =) http://www.hemnet.se/beskrivning/904689?r=3



Men du får tänka att det ska bli heeelt nytt badrum, kök, och all furu ska målas vitt :P Det blir fint sen ;)

2010-10-26 @ 18:45:20
URL: http://jannicaaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0