Kompis har DAMP !!!



Katt-fan Kompis
hoppar upp i fönstret och biter på blommorna,
jag bär ner henne och fyar på henne
för att hon inte ska göra om det.
Kompis hoppar upp igen
och proseduren börjar om
och så håller vi på fram och tillbaka jätte länge.
Jag håller på att tappa humöret men bestämmer mig för att
räkna till 10,
hinner till ½ innan det var dags ännu engång!
Jag fyar i vanlig ordning och då
tar Kompis sats och hoppar upp och sliter tag i mitt finger med
hennes sylvassa piraja tänder!
´Då brinner det i huvudet på mig och jag måste stänga in
henne på toan i 1 minut kanske
för att inte ha ihjäl katten´
Öppnar dörren och ska släppa ut henne,
men då äre kört..
Hon hoppar ut på ställ och fräser som en galning åt mig,
hoppar på mig och kilar sig fast i mitt ben och biter.
Jag försöker skaka av mig rabies katten,
dock utan framgång!
´Vad ska jag göra ?
Ska jag lägga mig på golvet och leka död tills
hon släpper?´
Skakar lite hårdare,
som en Duracell-kanin
och katten flyger iväg!
´Yes! Nu hinner jag gömma mig under täcket innan
nästa utbrott kommer´
När hon inte kan bita och riva i mina armar & ben,
som jag har gömt väl under massa täcken & filtar,
så tar hon sats och hoppar på mig i ansiktet,
sen river mig i håret!
Det är då jag bestämmer mig för att verkligen leka död,
vad ska jag annars göra ?
Hon är som en tiger!
Ligger "död" ett tag men blir för rastlös
och hoppar till!
Då var det dags igen!
´GAAAAAAAAAAAAAAAAAH´
Katten springer ut ur rummet för sitt liv,
och somnar nånstans för hon är borta länge..
Sen kommer hon smygandes och lägger sig på min arm & pussar
på mig !
Dåligt samvete kanske?
´Kan en katt hamna i tonåren?´
Jag tror att vi har en trotsig tonåring
till katt !





Kommentarer
Postat av: Linn

hahahahaha, jag dör!! Det är tur att hon ger dig lite tidsfördriv ibland maja! (Och mig) :)

2010-10-22 @ 01:27:07
URL: http://fortfarandelinns.blogspot.com
Postat av: Maja

Jaaa :) Kan väl erkänna att jag tycker om henne lite ändå ;)

2010-10-22 @ 04:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0