Dampkatt, sömngångare & prov!



Vaknar TRÖTTARE än någonsinn,
´hujedamig´
Går i sömnen in på toan för att
göre ett tappert försök att hitta mitt ansikte
nånstans i badrumsskåpet & borsta fram tänderna.
Försöker dricka mitt heliga morgonkaffe men missar munnen
och varmt kaffe rinner ner för min haka.
´Jippie´
Tar fram min räddning i livet,
Mascaran
och börjar kleta runt med den i mitt ansikte,
då det plötsligt slår mig att armen helt plötsligt är jätte tung,
och mascaran flyger runt,
upp & ner i handfatet..
Vad nu??
Kollar ner i handfatet och förstår genast vad den svarta skuggan är för nått,
min DAMP katt!
Det är katt-fan som hänger på min arm & jabbar mot min
mascara som om det vore en fiende eller ett hot.
Konstaterar ännu en gång
att min kompis inte är som vanliga kompisar!



Släpar mina tunga ben till datorn för att
sätta igång med mitt muntliga prov.
Mumlar nått om schizofreni
och ätstörningar och får ett VG !



Kommentarer
Postat av: mIa

Bra Maja!!! =)

VG e kanon!!

Hoppas ni får en mys helg

2010-10-08 @ 17:48:26
Postat av: stina

va pluggar du för nått? :)

2010-10-10 @ 14:04:05
Postat av: Maja

Jag pluggar vård/omsorg-psykiatri :)

2010-10-11 @ 13:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0