Vinter fast ingen snö ??



Vaknar tidigt,
kollar ut och börjar frysa..
Lika bra att städa mig varm !
Studsar runt och torkar samtidigt
som jag skalar potatis under jätte varmt vatten
för att få igång min livstids-döda cirkulation i händerna..
´Ska inte cirkulationen börja fungera igen,
när man slutat röka?´
Eller äre mitt straff för att jag ens smakat på en cigg?
Hur som hellst så bestäms det att jag och Fia ska ta en promenad
i solen,
med eller utan kalla händer.
Efter promenad, kaffe, skvaller & lite målning
så är jag hemma igen.
Kallare än någonsinn innan,
dyker ner i ett varmt bad för att slutligen begrava mig i soffan
med kompis under filten,
för att räkna ner tiden tills min andra kompis dyker upp..
Maria Montazami !



Heeej mitt vinterland..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0