Läkarbesök !



Ringer min vårdcentral för att få lite råd om vad jag ska
göra eftersom jag
svimmar, spyr & har kramper i magen !
Till svar på mitt långa utlägg om hur jag mår får jag frågan:
Är det inte träningsvärk ?
-Näää ! Jag vet väl hur träningsvärk känns !!
´Världen är full av idioter det är inge nytt
men ändå kan jag inte sluta förvånas över hur jävla dumma i huvudet folk är på riktigt´
Tvingar tanten på andra sidan luren att försöka hjälpa mig !
Vi lägger på och hon ringer och rådfrågar en läkare
vad vi ska göra..

Jag får då en tid direkt hos läkaren på lasarettet
för att göra undersökningar !
´Åhh yes, tack !!´

MEN..
Väl framme möts jag av en läkare
som med sin knackiga svenska frågar vad mitt problem är ??
´VAD MITT PROBLEM ÄR??´
-TILL ATT BÖRJA MED..
#¤%"@!)&¤)``?0=..
OCH JAG HAR ONT I KROPPEN !

Vi går in i ett annat rum
där han lämnar mig och säger åt mig att klä av mig !
Sen lämnar han rummet..
Jag börjar dra av mig alla mina 100 par byxor som jag
slängt på mig för att slippa frysa ihjäl ute,
när han plötsligt sliter upp dörren utan att knacka
och jag visar mitt bleka ass för hela väntrummet på Karlskoga Lasarette.
´Tack för visad respekt och medkänsla´
Tydligen skulle jag inte vara kissnödig,
vilket jag är mesta delen av dygnet..
Så jag får en liten "papperskjol" att slänga runt mig och
sedan blir jag utskickad i korridoren för att gå två dörrar bort
och kissa !!
´Vad är det jag ska dölja ? Det läkaren nyss visade upp för
hela kvinnokliniken?´

-Vi ska kolla om det är risk för missfall,
har du gjort vaginalt ultraljud förut?
-Nää !
-Nehe ok !
Sen utan förvarning kör han upp en stor & kall,
 silverfärgad sak och roterar runt !
-Men nu har jag !

På ett underligt läkarspråk
säger han mumlandes :
öppenstängdtapp
livmoderhals
4cmbra
2cmmindre
öppenrisk missfall !
 
´Lite undrandes frågar jag vad han pratar om
och får till svar att allt såg bra ut och
att det förmodlingen inte är nå fel !

Läkaren:
Jag vet inte varför du har spytt
Jag vet inte varför du svimmat
Jag vet inte varför du är trött
Jag vet inte varför du har så ont i magen !
MEN..
Vila mycket och undvik stress & tunga lyft !
 
TACK SÅ HEMSKT MYCKET FÖR VISAD EMPATI OCH MEDKÄNSLA
OCH TUSEN TACK FÖR HJÄLPEN!
NU KÄNNS DET GENAST BÄTTRE !







        Träningsvärk ↑                           Sammandragning ↑




Kommentarer
Postat av: Jess

jag skulle nog säga att du är överansträngd. Man kan inte hålla på som man brukar när man är gravid.



Anledningarna till svimningen, kramperna och spyandet är nog ett sätt för kroppen att säga ifrån.



Ta det lugnt istället!

2010-12-01 @ 15:27:39
Postat av: TIINA

Håller med ovanstående till 100%. Vi får lägga superkvinnodräkten på hyllan ett tag. För vi har ju fått en stor gåva att vårda! När allt är klart kan vi dra på oss dräkten igen och lära de små allt vi kan. Hi hi...Ta hand om er så ses vi snart igen! <3

2010-12-02 @ 11:13:17
Postat av: Veronica

Visst är det trevligt med bra läkare som vet vad det är för fel?! Idioter är dom allihopa!



Träningsvärk? Jo tjena!

2010-12-06 @ 18:18:46
URL: http://onkastanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0