Tisdagkväll och julen är hos mig !



Det ska inte bara gå att lyssna på lite oskyldig julmusik
utan självklart måste jag börja talla på
julsakerna
och vips så finns det stjärnor & ljus i varenda fönster
och hörn i vårt hem!
´Tänk att gå direkt från Grinchens största fan
till Tomtens trognaste nisse´

Det är inte en dans på rosor att få upp
julsaker överallt
som ska passa efter mina planeringar & ritningar i huvudet.
Så med hammare, sladdar och saker högt och lågt
slänger jag mig in i julens värld för att börja "the home makeover".
Självklart med en vild katt i hälarna som mer än
gärna vill hjälpa till !
Så på en ranglig stol med en kaffekopp i handen och en katt
i knävecket börjar jag hammra mig själv på fingrarna,
tappa stjärnan och fånga koppen som nästan slagit i golvet
samtidigt som jag skriker rakt ut så
alla spikar flyger som saliv ur min mun.
Och plötsligt..
ÄR JULEN I VÅRT HEM !!


Handen på hjärtat och tankarna i tomtesäcken
så måste jag erkänna att jag aldrig skulle
ha klarat det utan min trogna vän CAROLA!







Kommentarer
Postat av: emelie

ikväll ska jag julpynta. jimmy åker bort så han ska få komma hem till ett julupplyst hem! :D

2010-11-24 @ 07:57:49
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0