Telefonkö!



Missade barnmorskans telefontid idag med!
Jag skulle ju ringt henne efter ultraljudet,
hur gick det med derå ?
Har man bra karaktär så har man !
Kalla mig tidsoptimist !
Nytt försök imorgon igen !
Däremot ringde jag till VUC och fick såklart vänta i telefonkö..
Men när jag väl kom fram möttes jag av en jätte vänlig
och mjuk röst ,
en sån där röst som gör att man riktigt myser när man hör den.
Världens snällaste tant (!) var mer än villig att
hjälpa mig med mitt ärende & plötsligt var ångesten borta
över allt som måste göras som är skit jobbigt & tråkigt !
´Allt känns genast lättare´
Tänk att det finns folk som verligen tycker om sitt
jobb & göre bra !
Det känns bra för mig !
Nu är det min tur att hitta mitt kall i livet..
Kan det vara psyk kanske ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0