Svimma !



Torsdag !
Kommer hem och börjar springa runt och dona !
Böjer mig ner för att slänga in mina kläder i garderoben
så att mitt hem slipper se ut som ett krigsfält,
men shii fick jag för det.
För när jag ska resa mig upp känner jag hur det börjar stickas
i kroppen,
det blir svart för mina ögon och svetten rinner..
Plötsligt tappar jag allt,
och ramlar in i dörren !
´Det är nått som inte är bra i min kropp``

Springer sedan in på toan för att kolla på mitt öra som
dunkar som ett helt disco
för att kolla om det gick sönder,
men det gjorde det tack och lov inte !

Springer gråtandes ner i tvättstugan..
För att fortsätta med allt i samma tempo som innan.
´Som att be om mer stryk av kroppen´

Bestämmer mig tillslut för att ta det lugnt och andas,
att lyssna på min kropp istället för att alltid
köra plattan i mattan !
Att jag inte lär mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0