Nyfunnen vän !



Tisdag !
Kaffe med massa mjölk
´som hemma´ med Tess!
Skvaller & babbel i 3000km/h
tills vi bestämmer oss för att åka hem till henne
på landet!
Väl framme vid jordens ände står ett jätte fint hus,
både utvändigt & invändigt !
Där bor hon med sin sambo,
hund & kissekatt-ungar!
´Snacka om vuxenpoäng´
Jag riktigt känner mysfaktorn när jag strosar runt i huset för
husesyn..
Precis sådär jag vill ha det när jag ska ha hus!

Jag sitter & myser med kattvalparna när Tess går ut och röker..
Plötsligt öppnas dörren försiktigt
och jag hör en viskande röst som ber mig att komma ut på framsidan,
jag tippar på tå & försöker vara lite smidig i dörröppningen
för att valparna inte ska smita ut..
Stänger dörren försiktigt och viskar lite undrande vad hon ville ?
Jag tittar upp & kollar några meter fram..
Där står en älg & en kalv!!

´Snacka om att verkligen vara ute på landet´




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0