Kattkrig igen !



Lägger mig ner och försöker
göra rygglyft men inte så lätt !
Varje gång håret åker ner och rör sig lite
så kommer lilla krigsskadan Kompis och hoppar på mitt huvud!
Jag puttar bort henne i hopp om att hon kanske
ska fatta att jag inte vill ha henne i mitt tunna & risiga hår,
utan jag vill behålla mina 10 hårstrån på huvudet..
Men inte !!
Det tar väl ungefär en hundradels sekund så är hon tillbaka i mitt hår!
Eftersom hon inte fattar nått så är det ingen idé att ens
försöka få henne att fatta nått
så jag ändrar ställning för att försöka lyfta min feta rumpa
och göra några lyft,
inte det lättaste det heller eftersom hon då lägger sig under min rumpa
och siktar in sig på den och hugger mig varje
gång jag kommer ner med asset !
`VAD SKA JAG GÖRA?`
Hur kan det vara så svårt att fatta ?
Jag försöker fya på henne men då hon hoppar på mitt finger,
jag försöker dra henne i nackskinnet men då spinner hon,
jag försöker säga åt henne med arg röst men då kollar hon bara på mig
och sen hoppar på mig och biter mig i ansiktet !!!

Kan en katt ha Damp ?
Jag kan bli så arg på henne att jag skakar (för att jag har damp)..
Jag känner tårarna brinna under mina ögonlock
och jag vill slå henne !
´Meen heeey Maja,
man får inte slå djur´
Så istället sitter jag grinig & arg på golvet
med håret ståendes åt alla håll och en och en katt liggandes framför mig
som är skit nöjd och kryper upp i mitt knä & börjar spinna!

Jag är jätte bra med katter
och kommer förmodligen vara lika bra med barn..
´Hejja mig & mina dåliga nerver´





Underbara dag !!


Kommentarer
Postat av: emelie

sööööt mage! :D

2010-11-18 @ 21:16:00
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0