Farsdag !



En bra Pappa:

• Åker och hämtar nästa kompis
till semestern när
den första måste åka hem.
(Åkte och lämnade Katja och hämtade Miia,
Rättvik→Västerås→Rättvik)
• Leker med mig & Lillebror i High Chaparall
tills han blir utbytt av några nyfunna vänner
och pappa får bara vara pistol-laddare till
alla ungar på campingen så vi kunde leka krig i flera timmar.
• Sitter flera timmar i solen i Vimmerby på en
bänk och blir sönder bränd för att jag & Lillebror kan få se alla
teatrar som spelas på scen.
• Tar med Anna på Disney on Ice för att hon också ville
följa med och kolla.
• Åker & lämnar mig & Angelica i Horndal för att
vi ville spendera min födelsedag där,
pappa sitter på parkeringen i bilen och väntar tills natten
när vi är redo att åka hem igen.
• När jag vid 15 års ålder ska träffa min första kille,
så får jag inte åka själv utan pappa måste följa med
och lämna av mig
(Och lämnar mig knappt då heller)
• Hämtar mig & mina saker när jag börjar plugga igen
för att jag ska få tillbaka mitt flickrum som pappa
har ställt ordning så fint.
• Väcker mig & syrran tidigt varje morgon för att vi ska
äta frukost tillsamans varje morgon för att få lite familjestund.
(När man kliver upp med utseénde som ett penntroll & humöret i botten
och ser fruksotbordet se ut som en hotellfrukost gör det inget att kl 7.00)
Samt låter mig & syrran bestämma mat så vi verkligen äter.
• Pappa blir lite halv nere när jag vid 22 års ålder flyttar hemifrån för andra
gången.
 
En bra pappa försöker prata
känslor
(går inte alltid så bra)
men han försöker alltid sitt bästa..
En bra pappa är min pappa !!






Kommentarer
Postat av: Emma

Så fint skrivet!

2010-11-15 @ 09:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0