Jag är lyckligt lottad!



I brist på aktivitet och helt utmattad
parkerade jag framför datorn igår kväll
och självklart hamnade
jag på massa olika bloggar!
Älskar att läsa alla olika slags bloggar,
spännande och underhållande att läsa om hur andra
uppfattar vardagen & livet!
Ibland kan jag komma på mig själv med att
sitta och le när jag läser!
Dock inte igår
när jag hamnade på sidor där
andras vardag inte är så rolig och bra som
man önskar alla människor!
Utan hamnade blandannat på en blogg,
där en mamma kämpade med sin cancersjuka
dotter på 6,5 år samtidigt som
hon hade en liten knodd till som hon skulle ta hand om.
Att ständigt plågas av tankar & funderingar
om vad som kommer hända
idag, imorgon, i framtiden.
Att inte veta ett skit,
att ständigt plågas av ångest och oro.
Att tillslut få beskedet att dottern har tagit sitt sista
andetag,
och lämnat jorden för en resa vidare
i nån annan värld!
´Nangiala, himlen eller bara försvinna för all framtid?´
´Tror man ens på nått överhuvudtaget när ens käraste tas ifrån en ?´
Så med en klump i halsen och ögon fyllda med
tårar,
skärrad av livet & rädslan att de kan hända vem som hellst
och när som hellst,
beslutar jag att klicka ner sidan.
´Jag vill inte veta sanningen,
inte veta om problem, sjukdom, krig eller jobbiga saker
för det är jobbigt att
veta att det finns dom som har det jätte jobbigt,
jobbigt att veta att världen är så orättvis.´

Att jag kan gnälla över att jag är förkyld, uttråkad
eller känna ångest över att
inte ha tränat på 1 dag,
de är egoistiskt!
Man ska inte sörja de man saknar utan glädjas åt det man har!

Så med knäppta händer och blicken uppåt
tackar och bockar jag fär att jag
är jag!
Frisk,
bra vänner,
underbar familj,
perfekt pojkvän
och framför allt tak över huvudet & mat på bordet!
Jag är lyckligt lottad!

Tack!!!


Kommentarer
Postat av: TIINA

Håller med dig.Man ska vara glad åt det man har och njuta av det, för man vet aldrig vad framtiden för med sig... En av tanterna på mitt jobb brukar säga: "Man ska va glad att man hänger med." Och det är sant för det finns alltid nån som har det sämre...

2010-05-24 @ 20:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0