Undersköterska..

Idag var första dagen på praktiken och jag trivs
som fisken i vattnet.
Varför började jag inte plugga för länge sen ?
Det här är helt rätt för mig.
Att hjälpa en annan människa som behöver hjälp
är tacksamt.
Att varje dag få känna sig betydelsefull & att
allt man gör är värdefullt,
de är guld.
Med ett stort leénde på läpparna går jag ut för dörren,
redo att möta nästa dag av utmaningar.
ååå jag längtar..

Eftermiddagen kommer att spenderas med Katja & hundarna..
Idag är dagen då vi ska skriva ner för- & nackdelar med allt
som händer runt omkring.
Det som tar för mycket negativ energi,
 allt som är oklart,
eller personer som bara tar å tar,
ska sorteras bort.
Det gäller allt;
Vänskap, Förhållande, Familj, Jobb, Fritid osv..
Bort bort bort,
och då menar jag inte sopa under mattan
utan sparka i svårtån :)
Kaffe maraton & kedjerökning på terassen står också på dagens
ToDo lista..

Kvällen kommer jag spendera med Mike,
fastklistrad i hans armar.
Som om jag har längtat !!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0