Syrra

Idag var jag praktikant Sjuksyster Maja :)
Med hjälpa av riktigta syster Emma.
Hur kul som hellst att leka syster,
det är verkligen nått jag skulle vilja göra i framtiden.
Spännande & givande.
Men om man skulle fråga min handledare så kanske meningen skulle vara delad,
jag skulle nämligen träna på att ta venprov på henne idag..
Samtidigt som jag håller i nålen och stasremmen är åtspännd runt armen,
så rinner svetten på mig & hjärtat bultar hårt.
Nervositeten var på max,
tänk om jag sticker fel ?
Tillslut tar jag mitt mod tillfånga och sticker in nålen i hennes
armväck..
Yes,
jag träffade rätt och blodet började fylla röret!
Nöjd & mallig som jag är så ska jag dra ut röret & nålen igen
men va fan...
Jag har ju inte tagit bort stasremmen runt hennes arm!!!!
Allt gick så fort och rätt som de var så fanns det blod där det inte
skulle vara.
Eftersom jag har en underbar handledare så ler hon bara lite
åt mig
och säger att jag ändå lyckades bra som hittade
venen !
Kicken jag fick var underbar
och jag vill lära mig mer!!
Sen avslutades dagen med att göra Hjärt & Lung
räddning på en docka!
Frågan är ju vad som är värst om det skulle bli så att jag va tvungen att ge
HLR till nån..
Att den personen skulle få allt mitt läppglans, lypsyl & läppstift
runt hela käften
eller
att jag skulle få nåns äckelsnus i munnen eller munsår ?
Läskig tanke att ge lungräddning till nån obehaglig person!
Skulle man rädda livet på vem som hellst till vilket pris som hellst ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0