Oj riktigt djupa tankar..

Filmen som vi tänkte att vi skulle somna till hette
Flickan från ovan.
Men den gick ju inte att somna till,
för bra för att inte kunna kolla klart,
vilken djup film.
Flickan dör och ser sin familj & sin mördare,
nånstans mellan liv & död.
I den blå zonen så att säga.
Lite läskig & samtidigt lite sorglig.

Det är där nånstans efter filmen som vi mellan
vaket & sovande
börjar fundera på livet & döden.
En miljon tankar om vad som är livets mening,
om vad som händer sen,
eller inte händer sen.
Vem vet vad som händer ?
Kommer man till himlen,
är man spöke,
eller händer de absolut ingenting ?
Är meningen med livet och dess med- och motgångar
att man bara ska försvinna för all framtid
eller finns de liv efter döden ?
Så for tankarna i våra huvuden i natt..
Rädsla blandat med ironi som brister ut i skratt för
att det är så sjuka tankar som höll oss vakna så länge.
När det är dags för sista toabesöket inför natten,
visar Gabbie hur hon gör när hon är rädd,
och tar sats
och springer från hallen med
ett högt hopp och landar i sängen.
Jag kan inte annat göra än att brista ut i skratt blandat med tårar,
det är då jag bestämmer mig för att inte vara varken rädd för livet eller döden.
För om man ha känt lycka så lever man,
och när jag en dag dör så är jag lycklig.
Det är då vi lägger oss tätt intill varandra och somnar som
små flickor ska göra,
med höga tankar, djupa funderingar
och båda händerna på täcket !
Som en klok vän alltid säger:
Den som lever får se,
är det absolut bästa jag hört !

Idag ska jag följa med Katja till farbror docktor.
Det kan bli spännande..
Bestämt mig för att sitta snällt & lugnt utanför,
för att inte riskera att nån docktor går förbi mig i
väntrummet och låser in mig.
Nu är det snart vår och då törs jag inte riskera att bli
inlåst med tvångströja.
Det är ju på våren man ska kasta bort sin tröja ;)

Vad som däremot händer ikväll är jag väldigt nyfiken på,
absolut inga planer och
inte ens en kompis att leka med !!



Ses på stan !









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0