Ockelbo !



Vaknar på midsommardagen
efter att ha sovit i 3 timmar.
Tröttare än någonsinn innan,
´hur kan de komma sig ?´
Sveper kaffe och hoppar in i bilen för att
åka till Gnarp,
som ligger mellan Hudik & Sundsvall.
Vi ska hämta en båt !!
´Med facit i hand
skulle jag hållt mig hemma i sängen´
´Varför skulle nått gå smidigt & enkelt?´
Först och främst tog det en evighet att
åka till landet ingestans
där myggorna är gigantiska
och råttor springer över gårdarna som vildar!
Och väl framme hos 2 pratglada Norrlänningar ska
vi koppla på trailern med båten för att åka hem!
När vi upptäcker..
att ett hjullager gått sönder på trailern!!
´Va fan äre sant?´
Känner hur paniken kommer krypandes,
´tänk om jag får bostätta mig i Norrlands skogarna ?´´
Tiden rusar iväg och jag blir stressad,
eftersom jag skulle jobba,
upptäckte ganska tidigt att det inte fanns en chans att hinna.
´Nää hur fan ska man hinna om det inte finns nå hjullager
utan man måste göra ett nytt´
Nån timme senare och några hjärnsläpp senare är vi iaf på väg!
TACK!
Men efter 15 mil börjar nästa äventyr..
Nästa hjullager går sönder!
Och denna gång är vi fast i Ockelbo!
´Det finns fan inge Gud´
Vet inte om jag ska skratta eller gråta,
den här gången finns de inget vi kan göra.
Mike ringer sin polare som kör kranbil,
så den stackars killen får sätta sig på midsommardagen
och köra från Örebro till Ockelbo för att
hämta båten och lasta av den nånannanstans!
´Tack snälla´
Mobil utan batteri, Psykbryt & 6 timmar senare
sitter jag & Anna jätte fascinerade i bilen
och kollar ut på Martins lastbil
som blinkar som ett helt disco med jordens
alla slags lampor,
för att sedan lyfta upp båtjäveln och
köra iväg den!
´Wow´
Strax efter 03.00 är vi äntligen hemma,
efter att ha suttit i bilen i nästan ett dygn !

Tack Martin som räddade mitt liv,
annars hade jag slitit loss bilbältet och hängt mig i
Ockelboskogarna ;)







Kommentarer
Postat av: Anna*

Synd att man inte såg discobilen :D

Men jäklar vilken resa det var, även om jag kanske sov mest under resan :)

2010-06-29 @ 13:21:33
URL: http://honsomvillveta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0