Fiska!



Vaknar på Söndagen och känner hur huvudet
är på väg att börja dunka,
kastar i mig 2 alvedon
och skrämde bort värken.
´Yes!´
Sen åker vi och hämtar lilla Jonte & hans
morfar
för att slänga i båten & åka ut & fiska.
Jag har aldrig förstått det där med att fiska
så jag tänkte att jag skulle försöka förstå.
Många maskar & ingen fisk
resulterade i otålighet!
Jonte 4 år har längre tålamod än vad jag har !


 
Förste kapten på båten är min lille vän J.
´Kapten Star Wars´
Som han kallar sig själv.
Duktig kille,
lär sig fort & frågar om allt.
Jonte: Men varför då ? Hur då ?
Jag måste fråga så jag lär mig!



Vi åker en tur för att slutligen komma
fram till ett badställe.
Alla hoppas glatt i vattnet,
precis som att det vore varmt.
Så jag testar stoppa ner fötterna men upptäcker
ganska fort att de inte är det minsta varmt.





Efter en
Jobb Fredag,
Party Lördag
och Båt Söndag,
känner jag mig tillfredställ
och slänger mig
 i soffan för
att somna in till Wallander!




Kommentarer
Postat av: mike

mysigt var de älsk! Vi hade bästa kapten oxå..haha han e för go!



puss <3

2010-07-05 @ 11:23:21
Postat av: maja

Ja det var mysigt ! Alltid mysigt att vara med dig & din familj <3

2010-07-05 @ 11:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0