Allsång!



Utmattad efter gårdagen
lägger jag mig i sängen brevid Mike!
Halvtrött & sliten!
Tills..
ALLSÅNG PÅ SKANSEN!
´Åhh jag får sån känsla i magen av det,
tänker på mormor & morfar!
Flyger upp ur sängen och sätter mig upp,
leénde är från öra till öra!
..Stockholm i mitt hjärta..
Märker ganska snabbt att jag inte längre är favoriten
hos killen brevid mig som är trött efter
en hård arbetsvecka!
Så jag försöker mitt bästa att sitta still & vara tyst.
Men det är sån obeskrivlig känsla över
det hela så kroppen & munnen lyssnar inte..
Sitter raklång och kramar kudden,
å svänger lite till höger..
å lite till vänster..
När helt plötsligt
KÄRLEKEN ÄR EVIG
hörs genom TVn,
är det kört!
Hjärtat pumpar hårt & jag får upp massa
minnen & känslor i kroppen..
STRIKE!!
Jag ylar värre än någonsinn & rör
mig i samma takt & känsla som hackspätten i kalle,
på julafton!
Maja: MIKE!! Vet du ? Det här är massa minnen.
Åhh visst är den bra ?
Åhh..
Mike: Mmm Hmm..
Tröttheten är som bortblåst och jag har pirr i magen,
så jag bestämmer mig för att låta Mike sova i lugn & ro
och fortsätter studsa & härja i vardagsrummet isället!

..Kärleken e evig när vi e tillsamans
ingenting är större än det här!!!!
Drömmen om dig en gång
drömmen om dig e sann,
föralltid Tillsamans..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0