Jag vill bli Buddhist!


Deras tro är inte ett tvång att tro på saker, utan mer ett sätt att leva efter,
Allting ändras-inget varar för evigt,
handlingar har konsekvenser,
man kan förändras och utvecklas som människa.
Man ska ta ansvar för sitt liv & utveckla grunderna för visdom & medkänsla.
Buddhismen har en klar & tydlig etik & tradition av vänskap.


Visst låter de bra ?
Jag skulle kunna leva som dom,
de verkar lätt & avslappnat.
Jag behöver bara lära mig lite Meditation för att hitta den andliga vägen i kroppen.
Han måste ha varit ganska smart den där "Buddha", som han kallades.

Buddha:
 Vad var meningen med livet om det ändå bara slutade i att man blev äldre, ofta obarmhärtigt sjuk och så småningom dog?
I mina öron låter det här jätte bra,
har jag hittat mitt kall i livet nu ?
Han har rätt,
 vad är då meningen med livet ?
Ska allt man gör från födseln sen inte spela någon roll?
Nää de går jag inte med på..
Så jag väljer att tro på att de finns fler liv,
och tro på karma,
det jag gör idag, mina handlingar, kommer att spela roll senare!
Jag kanske är galen, vem vet ?
Hmm..



"Buddha" är egentligen inget namn,
utan en titel, som betyder "en som vaknat upp" eller "den uppvaknade",
det vill säga en som vaknat upp inför verkligheten..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0