Rädda Kelly !

När jag & G är på väg ner på Strike i snöstormen får vi syn på..
Nått vi tror är en hund, eller ska iaf föreställa en hund under all snö,
den lille bara gråter & gnyr,
men vi bestämmer oss för att bara tycka synd om den och gå vidare,
Fast när vi sedan går förbi samma ställe igen så sitter stackarn kvar i ovädret
och skakar som ett asplöv & gråter lite högre,
de är då min djurvän G får nog..
Hon vill ta med hunden hem, men jag tycker inte att de är så bra idé,
är ganska trött på att springa i fängelsets korridorer..
Så vi bestämmer oss för att ringa polisen för lite rådfrågning,
Konstapel Polis tycker inte heller att G ska ta med hundstackarn hem så dom skulle skicka en bil,
Under tiden står vi inte ut med att se snögubben mitt på torget så vi flyttar in den under tak,
då ser vi brickan på halsbandet där de står Kelly, och på andra sidan ett nummer,
tillsamans med Kelly bestämmer vi oss att ringa till Matte eller Husse,
G ringer & på andra sidan luren är en mycket otrevlig & shoppingsugen tjej, (som för tillfället infinner sig påH&M)
medans hennes Kelly vibrerar som en duracell-kanin av kylan
De däremot är inte en djurvän..

Min G räddade lilla Kelly ! :)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0