Ryska bilförsäljare och billiga soffor !



Lägger mig i soffan och läser i min meditationsbok som jag lånat av mamma,
efter några timmar är klockan vanlig
mänsklig tid
och jag får lov att börja dagen!
Sätter på mig torr-mascara och försöker pudra mig brun
eftersom det förmodligen är lika länge sen jag såg solen som det var
för Orvar i Kattla-grottan i Nangijala !
Tillslut har jag konstaterat att jag är ett hopplöst fall
och ger upp ansiktet för att köra till Örebro
för lite nödvändig shopping.

UPPDRAG:
Mike vill ha en XC90
och jag vill ha en ny soffa!

Det börjar med att vi springer in på IKEA för att roffa åt
oss 2×Byrå till sovrummet
samt lite bra att ha saker blandat med bebis-saker!

Sen var det dags att leta efter bilfirman,
vi åker runt runt runt.
Hittar tillslut en liten gömd lokal med en liten text om nått med bilar.
Svänger in där och hoppar ur bilen för att hoppa in på firman och leta efter våran bil.
Möts av nån som ser ut att heta Dragan och kallas för Råttan,
en Ryss/Litauen
och som pratar lite rökigt och med rösten lång nere i halsen,
ungefär som på film.
Hans stor bruna ögon kollar på oss och säger att bilen är såld
men att han förmodligen skulle få in en annan dagen efter.

Han och hans verksamhet i skymundan verkar lite skumt
och vi åker och köper soffa istället!



Hämtas på Torsdag ↑


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0