Katt kompis söker..



Nää för det är ju jävligt lätt att försöka vara duktig
och stryka lakan och påslakan
när man har en dampkatt som lägger alla
sina leksaker i tyget som hänger ner för strykbordet.
Precis som en hund som gömmer sina ben.
´Vem skulle vilja ha hennes söndertuggade & slemmiga leksaker?´
Inte nog med det så ska hon tillslut lägga sig själv
där i tyget & hålla sig fast med sina sylvassa klor.
Så ungefär 100 ggr så ramlade lakanet ner och jag fick börja om !

Släpper hel strykningsgrejen eftersom det inte är nån idé
och bestämmer mig för att
skura lite istället..
Men..
Det går inte heller så enkelt som man kan tro,
utan Damp springer efter
skurmoppen och jagar den som om det vore en fiende !
´Vad ska jag göra ?´

Kanske ska sluta städa & dona hemma och se hur lång tid det tar
innan katt-kompis inte kommer fram för alla
saker som ligger överallt.
´Eller hon kanske skulle se det som en hinderbana?´




Hej !
Kompis heter jag ↑
En liten svart sak med mycket damp !
Jag söker nu dig..
Annan Kompis !
Jag tycker om att springa snabbt som en racerbil,
klättra på allt jag ser & hoppa upp på saker som jag egentligen inte får.
Älskar att hänga i gardiner,
rivas i tårna
och framförallt bitas.
När jag inte får som jag vill så skriker och fräser jag,
kan hända att jag bits lite till då också.
Så om du känner dig manad att stimulera mig
några timmar om dagen
så hittar du mig i nån av garderoberna hemma,
om inte så har jag rymt ut i trapphuset !



Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! Du är knasig du Maja, Kompis passar bra hos er då hon är lite knasig som ni :)

2010-12-15 @ 11:32:18
URL: http://honsomvillveta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0