Folk kan inte köra bil !!



ÄNTLIGEN SÖNDAG & ULLARED!!
Vaknar och trött är bara förnamnet
men vad gör det ?
Rotar runt i badrumsskåpet efter ett ansikte
och släpper tanken på att ens försöka borsta ut mitt hår,
istället slänger vi oss i bilen för att köpa en
take away kaffe att
mysa på i bilen !
´Den här dagen kändes så långt borta
och det kändes som man skulle resa genom den oändliga historien
innan vi skulle åka´
Men de är skönt när den äntligen kommit..

Sitter på helspänn i bilen och tänker för mig själv;
Är vi inte framme snart ?

Klart att vi inte är framme snart eftersom
folk inte kan köra !
Ligger i 50-60 km/h för att dom antagligen tror att dom ska tvärdö
om dom lägger foten lite hårdare på gasen.
Sitter och är så irriterad så adrenalinet pumpar hårt & blodtrycket ökar..
Svetten börjar rinna !
Eftersom vi inte fick köra i 100 så snackade vi 100 km /h
om allt och ingenting !
´Konstaterar ännu en gång att familjen Hedström är underbar!´

Och plötsligt händer det..
Där är skylten !!
Bara 2 mil kvar !
´Kan det verkligen vara sant ?´
Känner hur livsglädjen åter intar sin plats i min kropp och jag börjar se ett ljus på
den extremt långa bilfärden !
LYCKA..
Och då självklart när vi svänger av
så hamnar vi bakom en JÄVLA plog & salt bil
som kryper fram i snön !
´Neeeeej ! Jag orkar inte !
Vart fan kom den ifrån ?´
Kan man ha mera otur ?

Efter mycket om och men så
är vi tillslut framme
15 minuter innan det stänger !
Skyndar oss in och köper frukost
sen tar vi in på Motell !

Jag tände aldrig andra ljuset i adventsljusstaken
men fick två ljus vid min sida iallafall..





Kommentarer
Postat av: Mia Hedström

Gulle dig Maja!!!!<3

2010-12-08 @ 09:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0