Vilken lång dag!

Dagen började som sagt med
hotellfrukost!
Ut i Gbg för att hitta en present till pappa
som fyller på Onsdag,
vi hittade en kaffebryggare!
45 mil i bilen till Västerås för att
gå på påsk middag hos min mormor & morfar.
Först åts de kallarätter,
sen varma rätter,
fika & sist tårta.
Magen är stor som en fotboll och frågan är om
den nånsinn blir till de vanliga efter all mat ?
Yatzy och lite hjärnjumpa tyckte familjen Addams
att vi skulle syssla med också.
Mormor hade massa papper med uppgifter som vi skulle lösa,
bla se olika ord i olika meningar.
Slut resultat:
Min hjärna har påsklov!
Senare bestämde jag att vi skulle ta en promenad
för att slippa få upp maten i halsen när vi skulle lägga oss,
det blev en runda ute i skogen.
Nu 'ntligen kl 01.00 avrundade vi påskhelgen och allt
som hör till.
Längtar tills jag får vakna upp på Måndag,
till the real life
med träning & massa plugg.
Och faktiskt slippa frestelserna med
allt godis!

Dags att finna inre ro och invänta min vän John Blund
som ska ta mig högt ovan himmel & jord..
Jag är redo att möta drömmen!
God Natt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0