Inte helan mest halvan!

Hur kan solen göra så himla mycket som den faktiskt gör? 
Livet är som en lekpark med skratt från varje hörn så fort de kommer några strålar.
Solen är som en ungdoms flirt som man får pirr i magen av att se bort emellanåt. 
Den lilla flirten som egentligen inte blev mer än spänning, teasing och lek. 
Så som man i sin vildaste fantasi inte trodde var på riktigt. 
Sånt sug i magen ger solen mig.
Alla i-lands problem & vardags tankar dansar salsa tätt ihop & jag kunde inte bry mig mindre- om nått. 
Annars är jag funderarens dotter & tankarnas moder- som bekant.
Men jag måste lära mig att sluta tänka på allt & alla jämt, tänker tillbaka, tänker framåt, funderar på varför & varför inte! 
Idag är det egentligen tankens dag då jag är utan både barn & man och ledig från mina 3 olika jobb, men jag ska bara övervinna tanken att dela mitt barn -att bara vara halvtidsmamma och att samtidigt vara veckodistansflickvän SEN ska jag springa ut i skogen och ge av ett ronjarövardotter, det-är-vår-skrik innan jag ska fånga strålarna i form av en energipromenad med lurarna i öronen. 
När blir man helt nöjd? 

Trevlig måndag givetvis. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0