Hotellnatten

Pyttelite shopping, 
pga att jag blivit mättad eller för att de är som alla säger att jag kan inte vara riktigt frisk? 
Middag på hotellet, relaxavdelningen, godis & givetvis mello.
Mellan allt myspys och roligheter kommer såklart en spya från liten utan dess like, 
inte av denna värld. 
Hujedamig. 
Stackars Kiddo vet hur mycket jag avskyr spyor så han gör allt för att försöka hålla tillbaka,
för sin mammas skull. 
Jag vill såklart inte ha slyna men trycker ut de sista som att krama ur en trasa, 
allt ska ut. 
Sen var det inge mer med det (!) 
Kul att Kiddo ärvt nått av mig förutom det trollaktiga håret- 
kräkmagen! 
Sådan mor
Sådan son.
Vaken natt på hotellrummet gav en hjärnverksamhet som kan liknas vid en ångmaskin, 
Rykandes på högvarv. 
Är de verkligen så att jag är skapt till att vara vaken på nätterna och fundera & dagdrömma istället för att sova & drömma? 
Morgon gryr och vi har ingen aning om väder då vi slog på stort och drog för gardinen, 
surprise!
Jag som älskar överraskningar- Perfekt. 
Drar bort gardinen och möts av mulet, grått & disigt väder ✔️ 
Vilken besvikelse.
Som att se det gigantiska paketet under granen och översköljas av lycka tills man inser att paketet är till nån annan.
Ungefär så. 
Frukostbuffén var i vanlig ordning amazing. 
Får syn på barnens buffé och blir nyfiken på avd Jamie Oliver tycker barn ska äta till frukost, 
drar bak locket på värmeriet och möts av pancakes!! 
Framför står en skylt: 
Hej alla barn.
Denna buffé är till för er endast. 
Åååh snälla rara Gud gör så att mitt barn inte vill ha pannkakorna så jag får äta upp dom själv. 
Snäll mamma som man är så tar man ju givetvis med pannkakor till Kiddo samtidigt som tummarna är stenhårt hållna.. 
"Vill inte ha sån kaka mamma" 
För jag är lycklig.. För jag är lycklig. 
Pannkaka till frukost med lite kaffe & mycket mjölk, 
jo man tackar! 
Ett ögonblick senare med allsång i bilen och plötsligt var vi framme i lilla nya staden igen & måndagen med dagis, träning & jobb var ännu en gång på besök. 
Vardagen tar över livet. 

Efter 2 gympass & 11 timmars jobb stämplar jag ut veckans första dag och kryper ner i vita lakan till californication. 
❤️ 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0