En kvart på balkongen

Jobbiga veckan med för mycket jobb & första gången betydelsen är hos sin far i en vecka, 
om jag är tom & vilse? 
Just bara en aning! 
Jag är mer vilse än någonsin innan i livet.
Men allt är en lärdom,
jag håller på att lära mig att slappna av (!) 
Trodde själv inte att den tiden skulle komma, men nu är den här. 
Att jobba mer än heltid- dessutom dygn åt gången & strunta i att vila för att stimulera liten, vara heltids mamma, träna, sköta hemmet.. 
Det var luftslottet som sprängdes ✔️ 
En stund fungerar de att vara super-women i tråkiga vardagskläder, en paddlande ekorre med en åra på insidan av magen när magkatarren slår till likt när posten dimper ner i brevinkastet med en jävla fart.
Grattis Maja du har gjort de igen!
Gjort allt- utom att tänka på dig själv!
Alla blir vi äldre & ändrar värderingar av de räknade dagarna vi fick på BB med världen för våra fötter. 
Jag vill jobba som sjuksköterska, plit, polis eller psykolog. 
Jag vill ge all min tid till min familj & mina vänner, 
skaffa fler barn, bygga hus, 
lära mig att köra rally, ta mc-kort, träna mer än ofta, skaffa häst, 
titta på min pojkvän varje dag & vara nöjd med allt.
Istället har jag ett jobb som endast ger pengar- inge stimulans, utveckling eller självförverkligande, 
stressar igenom tiden med nära & kära för att hinna träffa så många som möjligt på kortast tid, tränar enligt mig sällan- tar då i så jag spricker & oftast spyr, 
som den häxa & bitch jag är så hugger jag som en kobra på han som faktiskt gör allt & lite till för mig & liten- för att han säger nått som inte passar mig (!) 
Allt detta för att jag inte ger mig själv tid, för att jag stressar & glömmer bort att jag faktiskt är den viktigaste
Personen i mitt eget liv- 
Det är ju jag som ska leva med mig själv tills livets ljus slocknar för äventyret som börjar på andra sidan. 
För visst fortsätter livet när jordelivet är avklarat? 
Kämpar människan för allt som är viktigt för att nå sina mål för att en dag bara ge själen frihet & begrava kroppen man sällan är nöjd med under jorden? 
Väljer fort att sluta tankarna med en brödpåse-klämma i den stora oändligheten av ouppklarade funderingar. 
Idag är jag barnledig, mannen på jobb i grannlandet, ledig dag från jobbet, 
jag har sagt upp mig- jaaa jag har sagt upp mig utan att veta vad jag ska göra. 
Om självbiografin ska bli en bästsäljare så lär jag ha nått spännande att berätta, nått fint att dela samt energi att sprida vidare. 
Heeeey solen skiner dessutom!

På min balkong tillhörande min hyresrätt har jag pressat ner kroppen i den lilla bikinin, ätit pasta med pesto & räkor & druckit för många koppar kaffe.
Här tänker jag fortsätta ligga tills.. 
Så länge jag orkar! 

Skräck blandat med förtjusning- 
Livet ! 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer såna bilder tack. Tack. :)

2015-01-06 @ 08:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0