Day-off..

Det är långt ifrån vanligt att tanten på andra våningen på B-Gatan är barnledig & jobbledig samtidigt, kors i taket!
Antingen jobb som kallar eller Kiddo runt benen och på höften.
Med närmare eftertanke kom känslan över mig, att jag måste vara bara vanliga Maja en stund.
Och plötsligt händer det..
Gnugga händerna i ögonen, nypa sig själv i armen för att sedan andas no-stress-luft en stund!
Spenderade Fredagskvällen med han, JL!
Han som får mig att skratta hejdlöst, han som lyssnar när mina demoner pratar, han som ständigt berättar hur fin & duktig jag är, han som gör mig till en drottning och är en gentleman!
Han!
På tiden att kolla hur det känns att umgås utan barnen & stressen mellan jobb & annat!
Förväntansfull och samtidigt lite rädd, rädd att vi kanske skulle haft tråkigt när allt annat runt omkring var tyst & lugnt, när blicken inte slits till klockan på armen & tanken på att inte kunna "fly" till nått måste- Livrädd!
Men jag tror jag lyckades ganska bra som "bara lilla Maja" & han lyckades utan tvekan bra.
Jag kan & jag vill.
Rädslan att inte kunna rymma om nått inte är perfekt på engång är borta, och jag har väckt en hunger och vill ha mer (!)
Andra helgdagen i veckan bjöd på Rosépang & skit snack på altanen långt efter solen gått ner, kanske det absolut sista av den värmande solen?
En perfekt sommar med allt från Kiddo-mys, Västerås trippar, rosékvällar, hotellvistelse, shopping, kompishäng, dejting? Till jobb med underbara kollegor lider mot sitt sista kapitel och läsning pågår med spänning av det lilla som är kvar, eller är det officiellt över redan?

Checkade ut helgen med Kiddo intill mig och nya veckan kickades igång med slowtempo i mjukisar & film med varm oboy ✔

Livet har sina goda stunder..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0