Infall

Nån dag sen eller nån vecka sen, inte riktig koll på tid & rum längre eller rättare sagt ingen koll som vanligt, men det var iaf det här året & den här sommaren som jag satt ute på våran altan en kall och förmodligen regnig kväll och funderade på varför jag inte skrivit av mig alla tankar som snurrar dagligen, så som jag gjort förut.
Det blir ju som att lägga några funderingar i lådor i arkivet, inte under rätt flikar kanske, för jag har svårt att sortera ut vilken tanke som tillhör vilken kategori men dom finns ändå där att blicka tillbaka till eller arkivera om det känns bättre.
Men tiden har vunnit och jag har somnat utslagen på soffan efter barnen somnat, tvätten hängts, diskmaskinen plockats & fyllts om, matlådor lagats och paketerats i perfekt raka placeringar i frysen- där nånstans mellan vardagskaoset & dagdrömmarna har tankarna somnat med mig för att vakna med mig i mörka natten eller tidiga morgonen, beroende på om det är en kaosnatt eller bara en vanlig skriktävlingsnatt i rummet bredvid.
Ibland känns de även som om jag inte sovit alls, kanske är det så att jag även drömt om den ?
Ibland krigar jaget, överjaget & detet i huvudet långa stunder innan jag kan komma fram till vart jag ens ska börja sortera tankarna som Swishar förbi min egna autobahn där uppe.
Har jag tur hinner jag ifatt och har jag tur så hinner jag inte uppfatta mer än en hundradels sekund.
Båda är tur!
Funderingarna idag var just.. Funderingar!

Att blogga är mitt enda billiga intresse, kostar bara lite tid & tum-tryckningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0